3leté dítě a MŠ
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda někdo má stejný problém. Dcera 3roky mi od září nastoupila do školky. Co by mělo dítě umět? Neříkám že je na 100% MAMINKA JE MAMINKA ale moc by mě to zajímalo. Sama se nají, obleče se, tedy v rámci možností samozdřejmě (nespěchá), boty si obuje, na záchod chodi v pohodě. Ale paní učitelce se stále něco nelíbí. Nevím co bych měla tedy udělat aby to bylo v normě. Máte s tím někdo stejné problémy?
Odpovědi (podle hodnocení / podle data)
-
31.10.2018 20:13
Já bych řekla, že to dostatečné je, ale každý učitel je jiný.
Synovce poslali z jedné školky pryč jako hyperaktivniho, ze tam dela problemy apod a v jine skolce se divili, v cem s nim meli problém.
Možná je učitelka poněkud unavená z těch triletaku a davacto takhle najevo a ceka, kdo vymekne a případně si dítko nechá doma. -
31.10.2018 20:39
Možná se dcerka v cizím prostředí chová jinak než doma (tak je to ve většině případů), a upřímně - úplnou pravdu nevymámím ani ze svého 4letého kluka, natož od 3leté dcerky, takže v čem je konkrétně problém, po tom budeš muset asi pátrat sama na vlastní pěst. Nevím, jaký vztah máte s učitelkami, my máme učitelky zlaté, ale běžně se dávají děti ve 3 letech do školky, to spíš já jsem si připadala divně, že jsem dala malého až ve 4 ..
-
1.11.2018 11:08
Dcera taky nastoupila od Září do školky,ale v Prosinci bude mít 3roky.Umí se oblékat i vyslékat,vyzouvat i obouvat boty.Nají se sama,řekne si když chce na wc.Hračky si po sobě uklízí.Starši dcera předškolačka pomáhá mladší sestřičce i mladším dětem.Ted nevím kolik je tam předškoláku,ale měli by pomáhat těm mladším no.Za mě...neřešila bych to
-
1.11.2018 21:21
Dobrý den,
podle toho, jak popisujete svou dcerku si myslím, je dostačující, co umí (jsem učitelka a pracuji ve státní MŠ). Není pouze výsadou soukromých školek, že učitelky dětem pomáhají nebo jim dávají dostatek prostoru. My máme ve třídě 28 dětí, předškoláků 6, dětí do 3 let máme 5, zbytek mezi. Považuji za přirozené, že zvláště menším dětem ze začátku více pomáháme s oblékáním a celkově s tím, co ještě neumí. Získají k nám důvěru a postupně se vše naučí dělat samy. Možná má paní učitelka jinou představu o tempu nebo způsobu, jak mají děti fungovat ve školce, ale to se musí časem doladit... Může v tom být víc věcí, možná se nějak zasekla a bojí se/stydí/nechce některé věci sama dělat, ale to vše si myslím, že je právě o té důvěře a dobrém vztahu s učitelem, který se musí postupně vybudovat.