Kdo si hraje, nezlobí ☝️🤣

A holky jsou taky nadšený :-)

9C5B8A96-D7B2-47E5-8831-84413BA73E03 E40CC089-7144-410B-8527-01F2BB141251 DA08461E-DD3E-4AD1-9791-B51CE1A95A2C 2128F8B6-2522-41C6-8DBD-588BB5C54C00 F21B7FE2-3C52-4382-97F8-713B2C924DE5 A49AF9A7-B3B2-4B6D-B24B-C89F6C3F11E5
18.10.2019 8:56:47
Komentáře:
  • Bývalá uživatelka #33450 3.9.2018 7:34

    Drzim😉 dite bude vse zvladat lip nez matka😂😂.

  • terryk 3.9.2018 7:40

    7verunka7: to je jediná věc, která mě v nejhorší chvíli utesuje :-D

  • Lexie0510 3.9.2018 7:58

    Držíme všechno co máme :)

  • Machu 3.9.2018 8:14

    Paráda, tak ať se Filípkovi ve školce líbí :-)

  • gimi 3.9.2018 8:19

    Náš to čeká ve čtvrtek, nápis pak, jak to dopadlo, brečíš? Ja vím, že budu 🤣

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 8:31

    Držím a myslím na Vás!Nás to zatím minulo8-.

  • werysek169 3.9.2018 8:36

    Držím!Já to ořvala poprvé:-D Teď už mě to nechalo chladnou...za to příští rok,z toho mám staženou pr... už teď:-o

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 8:48

    Informuj, jak to zvládáte :-) jsem moc zvedava

  • terryk 3.9.2018 8:53

    Ty vole, děs, hrůza, nejhorší scénář. Vše běželo super až do momentu odchodu, pak malej spustil bengal, že ho musela odtahnout učitelka. Jako je mi z toho zle ještě teď, ale nebrecela jsem, já na to moc nejsem. Snad to do odpoledne vydrží chudák :-(

  • werysek169 3.9.2018 8:56

    Vydrží,ty děti přestanou skoro hned,jak se za rodičem zavřou dveře;-)

  • Bývalá uživatelka #33450 3.9.2018 9:03

    U nas to trvalo prvni tyden a pak si na nas vzpomnela po obede, ze ji je smutno. Divadlo delaji pouze pred rodici. Pak byl problem ju dostat dom.

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 9:03

    Já si pamatuju svuj první den taky, řvala jsem jak najata a to jsem extrovertka, ve společnosti si obvykle libuju :-) za chvilku za mnou přišla holčička, začala se bavit a už to slo

  • terryk 3.9.2018 9:20

    Snad to tak je i u nás, že to divadlo hrají na rodiče:'-( protože já si přijdu jak zrádce, že jsem ho v tom nechala. Vůbec si nechci představovat, co se tam teď děje ..

  • Bývalá uživatelka #80719 3.9.2018 9:33

    Jo, hrajou divadylko a behem 5 minut o tom nevi ze by mely rvat. Jdou zkoumat svoje okoli. Hele Kaja to taky zkousela, kdyz ji vodil do skolky tatinek. :-D me nervala nikdy, jemu pokazdy a on to tezce nesl.

    Hele a mate moznost si do tridy zavolat jak to ditko zvlada?? My tu moznost mame.

  • terryk 3.9.2018 10:10

    hiuhi: tak snad to tak bude. Volat nevím. Popravdě asi ani nechci vědět, co se tam děje :-D prostě se zeptám až poo při vyzvednutí :-)

  • Bývalá uživatelka #80719 3.9.2018 10:21

    Taky moznost. ;-)

  • whitehorse1 3.9.2018 10:40

    ty jo, u vás je to až takhle na drsno - do odpoledne, jo?
    u nás první den s rodičem asi hodinu - rodiče seděli na lavičce, děti si hrály, pak rodiče brali děti domů. druhý den ze začátku chvilku s rodiči a pak rodiče odešli a děti asi 2h bez rodičů, a třetí den teprve oběd ve školce.
    no a protože to byl u nás pátek, tak v pondělí už do školky nešel, páč tam chytl nějakou virozu a byl 2 týdny doma :D a pak si zase musel zvykat.

  • Bývalá uživatelka #80719 3.9.2018 10:43

    whitehorse1 u nas taky rovnou bez rodicu. A zalezelo na rodicich kdy si dite vyzvedli. Prvni den jsme ji vyzvedavali pred obedem a to nam vynadala ze tam chce s detma jist. Druhy den po obede a dostali jsme vynadano, ze tam chce spinkat. :-D

  • Bývalá uživatelka #33450 3.9.2018 10:50

    U nas rovnou prvni den sla dom az po spani. Sice mi volali po obede, co se deje. Jenze ja sla s druhou zrovna na ocko. Pak uz bylo vse ok a zvladla to skvele😉

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 10:51

    U Nás taky postupně,takhle natvrdo by to bylo na mě teda mazec:-o

  • terryk 3.9.2018 11:11

    Já si říkám, že snad vědí, co dělají. Kdyby postupná zvykacka byla lepší, přece by se jí nebránili.
    dancewomen: já ten mazec snesu, horší je, co mladej :-) ráno to tam připomínalo plakanek, jak všichni řvali. Navíc Filípek chodí do třídy s jedním vietnamcen a nějakým holandanen :-D

  • terryk 3.9.2018 11:15

    dancewomen: a ještě mě napadá, až kristianek bude zdravej, to tam s ním taky budeš moct bejt, když nastoupi později?

  • gimi 3.9.2018 11:22

    terryk 😲 masakr, to bych nezvládla. U nás byla možnost být s dítětem taky, ale učitelka mi to nedoporučovala, později jsem zjistila proč - aby si mohli v klidu klabosit a dečka běhat po stropě... Proto taky jdeme do soukromé školky, kde budu s ním a uvidím jak to zvládne, mám strach, aby z toho neměl celoživotní trauma

  • terryk 3.9.2018 11:34

    gimi: ty naše učitelky jsem si už trošku proklepla a slyšela jen chválu, tak snad nezklamou. Toho traumatu se taky trošku bojím, na druhou stranu si říkám, že ve čtyřech letech už je na nějaký trauma tak akorát. Nechci mu pořád uslapavat cestičku a malovat, že svět je krásnej a nadosmrti se bude držet maminy sukně. Pokud by ho to ovšem mělo semlit...

  • jitkab1982 3.9.2018 11:40

    Nám na schůzce pro rodiče před prázdninama vysvětlovali, že děti brečí jen ráno chvíli, než je zaujmou nějakou činností, a pak znovu, když je rodiče vyzvedávají. Pak si prý maminky myslí, jak jim tam celý den probrečí a prý to tak není, že se nemáme bát.
    No a já se bála, jaký dneska bude první den, protože mi Mates poslední dobou řval pomalu, i když jsem šla doma na záchod a zjistil, že je najednou sám. A nakonec pravý opak. Se tak těšil, že mě pomalu posílal domů, ať mu tam nepřekážím :D Tak jsem zvědavá na to odpoledne.
    Ale už jsem ho trošku špehovala :D Bydlíme asi 100 m od školky, tak jsem z okna koukala, jak jdou na procházku a on klasicky nezavřel hubu. Jinak musím teda říct, že ze všech 18 dětí, co tam mají, tak na procházce nebrečelo ani jedno a všechny vypadaly spokojeně ;-)

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 11:41

    terryk Jo můžů,ptala jsem se,ale pokud bude ok,spíš budu nakukovat z šatny,když tam budu i s malou:-DAle bude tam max 2h,pokud nebude chtít zůstat sám déle,další týden do oběda a pak se spaním,ale jen pokud tam bude něco jíst,takže u Nás je to vše ještě ve hvězdách;-)

  • marketaj 3.9.2018 11:50

    U nás byla ten prvni rok postupná privykacka, do svačiny, pak do oběda a když dítě brecwlo déle jak půl hodiny, tak volali.
    Filípek to dá, jakmile zjistí, že je tam spousta hraček. Jinak u nás můžou nosit plyšáka pro případ stesku, jelikož lukis plyšáky moc nemusel, tak si nosil polštář ve tvaru hasičského auta a to fungovalo. Jednu dobu nosil společnou fotku a tu měl u učitelky na stole. Zítra už bude lip;-)

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 11:52

    jitkab1982 A to já zase znám případy,které dokáží plakat i celý den8-.

  • terryk 3.9.2018 11:55

    jitkab1982: jede, kéž by to tak bylo i u nás! A Mates je borec teda!
    dancewomen: já nakukovat z šatny, tak ho mám furt u sebe a bude mě tahat dovnitř:-D nebo ještě možná spíš ven:-D
    marketaj: u nás je to drsnej odchov:-D jsem zvědavá, zda uslyším podezřelý řev, až pro něj půjdu, a jak moc mi to dá sežrat, že jsme ho tam nechali:-)

  • whitehorse1 3.9.2018 12:09

    u nás teda učitelky ze začátku byly spíš pro to, aby děti šly domů nejpozději po obědě. že ono se to sice nezdá, ale ten čas ve školce je pro ně poměrně unavující - větší hluk, více lidí, aktivity. a že hlavně pro ty menší děti (nebo nezvyklé) je to na začátek příliš.
    a bohužel mnohdy funguje i ta varianta, že dítě je ze začátku spokojené a pak když vidí, že to takhle už bude pořád a po 3 týdnech (měsíci) zná všechny hračky, že teprve pak začne brečet a vzpouzet se chození do školky.

  • jitkab1982 3.9.2018 12:16

    Naše školka právě naopak chtěla, ať je tam necháváme rovnou i spinkat. Prý je to zbytečný dvojitý trauma pro děti, když si je rodiče berou po obědě domů a až si zvyknou, tak je tam najednou nechají i na spaní. Takhle si prý zvykne rovnou na celý den. Ani nikdo ani neřeší, že jsem s druhým na mateřský. Švagrová to má třeba obráceně. Ta si musí vyzvednout po obědě, když je doma.

  • Bývalá uživatelka #104110 3.9.2018 12:35

    Tak mně dítě ráno prchlo do třídy, než jsem vybalila věci. Hned si hrála, pak mi řekla ahoj a my šli. Přes okno jsem ještě koukala, jak skládá a byla na mekko. V poledne nechtěla jít domu:-D.

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 12:37

    Holky ja nevim, ale sedet v satne a mladý to vědět, tak tam nebude ani za zlate prase. Segra učí, sousedka učí a kamarádka učí tu v MS a všechny se shodly, malosky je nejlepší brát po obede vždycky, prototoze ty deti ještě nevnímají čas a přijde jim to strasne nekonecne, zvlášť když tam mají byt celý den, ale zase pro ne není dobre je tam vodit na hodinu, protoze stejne za pár dni tam budou muset zůstat a ze 99% to ty deti zvládají, zvyknou si, že to tak je a po pocatecnim rvani nebývá problém. Bývá problém naopak, když rodiče sedi v šatně, chodi si pro ne vselijak, děcka mají hokej a pak si vyžadují řevem uplne zbytecne všechno co jde a nejde. Ze je opravdu lepší je privyknout na ten pevný režim a neprehanet to s malyma se spaním, pokud nejsou vyslovene zrale nebo není jina možnost no.

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 12:44

    kurkovalu Jsem taky učitelka a za mě teda režim určitě,ale někteří opravdu potřebují postupný návyk,někteří ne.Pokud zůstanu chvíli v šatně,tak samo jen pro sebe,aby to malý nevěděl:-D

  • terryk 3.9.2018 13:02

    Holky, tak mi spadl kámen ze srdce! Filípek mě hned běžel přivítat a nadšeně líčil, co všechno dělali. Takže vypadá, že to takový trauma nebude :-)

  • marketaj 3.9.2018 13:06

    terryk tak co?
    První věta u nás byla, že ta nová učitelka je stará (což má pravdu, 3 roky do důchodu) a druhá, že u té čočky bylo jenom jedno vajíčko:-D

  • terryk 3.9.2018 13:06

    kurkovalu: přesně to si myslím. Takhle to cítím i já.

  • gimi 3.9.2018 13:07

    terryk UF! Super!

  • terryk 3.9.2018 13:08

    marketaj: :-D u nás byla první věta, že si hrál s vlackama a že ho někdo buzeroval, aby se šel najíst :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 13:09

    terryk Tak super;-)

  • gimi 3.9.2018 13:09

    terryk je to rebel :-D :-D

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 13:13

    dancewomen no jasne, tomu rozumim, ja taky nerada lamu veci pres koleno, zvlast co mam dite, ale u te skolky mi to prece jen prijde v konecnem dusledku asi lepsi...
    U nas chodi maminy zvykat pres plot, kdyz jsou deti na zahrade, tak se chodi pozorovat a vysvetlovat :-D... Hned vedle je dokonce i volne pristupne hriste, tak decka to znaji, co je skolka a kdo tam učí, ktere paní učitelky atd... Co tam deti dělají.
    terryk jj, mam fakt pocit, ze v takovych chvilich, jako je odchod do skolky nebo skoly, ze tam uz toho clovek moc stejne nenadela,.mozna naopak prenese na dite tu svou nervozitu...no nevim, zatim to vidim takto

  • gimi 3.9.2018 13:17

    terryk ježišmarjá já už brečím teď :-D jak to tady čtu, co budu dělat ve čvtrtek fakt nevím, pomoc! :-D

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 13:19

    gimi uzivam si to, že to nemusím ještě 2 roky resit :-D:-D mam stazeny zadek za Vas

  • Bývalá uživatelka #80719 3.9.2018 13:22

    gimi to nesmis. Zadny breceni pred malym. Musis brecet az se za tebou zavrou dvere. Ale je fakt, ze ja to loni obulela,... Hlavne jak jako ani ahoj jen "jdi uz"… to bylo takovy traumatizujici pro tehotnou matku. :-D

  • Bývalá uživatelka #80719 3.9.2018 13:24

    Holky, to jen ja mam takovyho exota dite, ze se bez maminky vklidu obejde? Loni jsem to fakt orvala, ze se ji po me ani naznakem nestyskalo, nedala nic najevo, nic nerekla... Jen proste pri rozlouceni mi rekla "jdi uz" a kdyz jsem si pro ni prisla tak "nechci domu, chci zustat ve skolce"… :-o

  • whitehorse1 3.9.2018 13:26

    holky, aby nedošlo k nějakému nedorozumění - ten první den byl u nás s dítětem rodič přímo ve třídě, takže mohl jen sledovat, co dělá nebo stydlivější dítě za ním mohlo dojít, než se ve třídě rozkoukalo mezi spoustou cizích dětí. druhý den už tam bylo ty 2h samo, ale šlo většinou domů před obědem a třetí den teprve po obědě.
    navíc ten rok tam měly učitelky ve třídě 17 nových dětí (tříletých), které ve školce nikde nebyly a jen 7 dětí starších nebo ty, které už někam chodily. takže to bylo náročné pro všechny.
    každá školka to má nějak, každé dítě je jiné. na druhou stranu - pro některé dítě ho odložit na x hodin do cizího prostředí a mezi cizí lidi může být psychicky dost náročné. a nemusí se to projevit hned nebo v prvním týdnu, ale třeba až časem.

  • terryk 3.9.2018 13:27

    kurkovalu: přesně toho jsem se bála, že on bude nervózní, protože já jsem nervózní :-) takže radši rychle pryč a hlavu do písku a dělat, že neslyším ten srdceryvnej řev a později vztek (jak ho učitelka nechat pustit :-)). Když si sama sebe představím jako dítě, taky bych nesnesla myšlenku, že máma je někde v dosahu a já k ní nesmím. To je horší jak to, že je fuč a vím, že po obědě přijde.

  • marketaj 3.9.2018 13:29

    terryk super:-D doufám že se vám vyhne krize druhého týdne a každý den se tam bude těšit a ráno tě popohanet, kdy už tam budete.
    Lukis se už ptal který den nepůjde do skolky:-D loni chodil na tři dopoledne.

  • terryk 3.9.2018 13:44

    gimi: to dáš! Fakt je důležitý zachovat klid :-)
    hiuhi: hele, já nevím, třeba taková bude barbet, ty fakt většinou nijak nechybím:-D

  • terryk 3.9.2018 13:45

    marketaj: hele, uvidíme, já jsem zatím ráda za dnešek :-) jdu den ode dne, zápas od zápasu :-)

  • Bývalá uživatelka #80334 3.9.2018 14:12

    terryk teda to musely byt rano nervy, ale super, ze to zvladl.
    U nas je taky povinna adaptace pro novacky. A ja za to byla hrozne rada. Pro mne je tezke jit do noveho prostredi sama, u ditete si to ani nedokazu predstavit. Navic je pro mne tezke nechat dite nekomu cizimu, koho neznam. Vety typu "ony maji skolu", "ony vi,-co delaji" pro mne nemaji smysl, dokud to nevidim na vlastni oci. My jsme sly s detmi dovnitr, prohledly jsme to s nimi, pak si je ucitelka svolala do kroužku a normalne jely ten jejich rezim s tim, ze my byly jako opora dal na koberci a kdo potreboval, prisel se pomazlit. Uklidnily se i deti, i maminky, ze trpchu poznaly ucitelky a ten rezim.
    A s tim divadlem, tomu taky moc neverim. Ze se za chvili rozkoukaji, hecnou se a jdpu bojovat sami neznamena, ze tu mamu rano nepotřebovaly, ze jim nebylo smutno:-o

  • Bývalá uživatelka #80334 3.9.2018 14:13

    whitehorse1 naprosty souhlas. Je zajímavé, ze jedny to delaji tak, druhe jinak, ale "vsechny vedi, co delaji" :-D

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 14:30

    urbiek Souhlas;-)

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 14:45

    urbiek a to jste tam s nima cely tyden? dva tri? dokud dite usoudi, ze je pripravene?
    Ja ti nevim, mam z toho fart takovy pocit, z toho, co pises, ze z nouze ctnost. U nas se adaptuje jeste tak, co vim, ze deti chodi treba na 1-2-3 dny v tydnu, dle reakce atd... Jisteze to dite mamu potrebuje, moje dite bude mamu potrebovat nejspis i v padesati, jak se tak na nej koukam. Ale nejak neverim, ze 1 den, kdyz si rodice sednou na koberec neco vyresi... To dite tam znovu prece musi, obvykle se sceny opakuji (jak u koho), treba kamaradka uci a jeji syn ani za boha do te skolky nechce i po pul roce. Vodi pro jistotu tatinek a maminka uci ve vedlejsi tride, muze kdykoliv prijit a co z toho? No jen to, ze se to furt opakuje.
    Btw. Vim holky, co tim myslite a same se mi to treba i libi, byt s tim ditetem 1, 2 dny ve skolce a chodit si pro nej, aby to slo pomalu, postupne. Jen jsem skepticka, ze se tim vyresi vse... Ze v tom to je a vezi.

  • whitehorse1 3.9.2018 15:11

    kurkovalu tak pokud dítě dáš mezi cizí lidi, které nikdy nevidělo, do cizího prostředí a necháš ho tam 4 a více hodin samo tak je to sakra rozdíl od toho, když jsi tam první den s ním - v době, kdy se se vším a se všemi seznamuje a neví, druhý den si pro něj přijdeš dřív a až třeba třetí den je tam na oběd. mezitím vidíš i ty, jaký je rytmus a jak to dítě ten pobyt zvládá, zda tě potřebuje za zadkem nebo je samostatné.
    jsou děti, které první den ahoj a dej mi pokoj jdu si hrát, a děti, které s řevem mají jít mezi cizí lidi a nevěřím tomu, že z toho určité trauma nemají. a ani pro učitelky to není jednoduché.
    u nás ten režim takovýhle byl a bylo to dobrý i pro učitelky, že viděly, jak se dá s každým jednotlivým dítětem pracovat i podle jeho reakce na mámu, ostatní děti, prostředí, co na něj platí atp.
    a je velkej rozdíl první den a další dny, kdy dítě už jde někam, kde bylo a trochu to tam zná. a zase je lepší každý den chvilku než párkrát v týdnu, kdy se dělá dítěti i zmatek, protože neví, co druhý den bude a když jeden den nejde, proč by mělo jít druhý?
    a mezi náma - od kdy může dítě jen tak přecházet z jedné třídy do druhé v prostředku dne? možná naopak pro to dítě to může být o to horší, že ví, že tam ta máma je a je s jinýma dětma a ne s ním. a nebo prostě na tu školku a cizí kolektiv není zralé.

  • whitehorse1 3.9.2018 15:13

    a ještě dodám, že s dítětem do první třídy taky jde rodič a bere se to jako jeho velký den, jde s ním až do třídy, vidí kam si sedá, atd ... proč ten prvnák na tom je líp než to školkové 3 leté dítě? ;-)

    kurkovalu a ještě - ne nebyli jsme tam s dítětem celý týden, ale uvnitř první den, pak další den sem přišla za 2h, a další den po 4h až byl po obědě.

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 15:26

    whitehorse1 tenhle výpis události ja dobre znám a nedozvedela jsem se moc odpověď...jsme furt u toho, že kazde dite je jine atd...ze každému vyhovuje něco jiného a zkrátka ja osobne si nemyslím, že by se udělalo tak mnoho tim, když se s dítkem v te skolce trávi den, potom se zkracuje interval atd...muj názor je, hodně jsem se na to i ptala, že pokud tam dite chce byt, je zvykle byt občas pohlidane a trávit čas bez matky v kolektivu deti, tak to obvykle snasi dobre, co to obnáší u paní učitelky, taky vím...

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 15:28

    Dodatek - když tam byt nechce, tak je to obvykle na dlouhe lokte, nehlede na adaptaci no...nedopsala jsem větu...

  • jitkab1982 3.9.2018 15:55

    hiuhi tak mi máme taky takovýho exota :D
    Hned první den jsem ho tam nechala spát, jak se po nás chtělo, a ve tři si přijdu a ono to dítě naprosto nereaguje, že tam jsem a v klídku si hraje dál. A když ho skoro násilím konečně odtáhnu, ať už se převleče, že jdeme, tak mi začne vykládat, jak se mu tam líbí a že domů nechce. Už se těší na zítra :D
    Ale hned od prvního dne mě štve jedna věc - vrátila jsem se pěkně zpocená a s bolavýma zádama. K hlavnímu vchodu do školní budovy je asi 15 schodů a za vchodem dalších 10 ke vchodu do školky, takže s kočárkem se tam člověk nedostane. Když to máme 100 m od domu, tak jsem nechala kočárek doma (taky ho nebudu nechávat venku kolemjdoucím napospas, že?). Takže jsem svého druhorozeného ještě nesedícího musela celou dobu mít na rukách a přitom stíhat ještě vypisovat nějaký lejstra a pomáhat se prvorozenýmu obléct. Asi si kvůli školce budu muset pořídit nějaký to nosítko, takhle to asi nepůjde :(

  • marketaj 3.9.2018 16:02

    jitkab1982 v tomhle ti opravdu pomůže nositko;-) není nic lepšího než mít volné ruce pro staršího, když mladší klidně spí na hrudi.

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 16:35

    urbiek whitehorse1 dancewomen abych holky neznela jako nejaka fasistka (tak to snad :D neni)...tak musim dodat, ze vychazim jen z toho, co mi segra rika...dneska meli 15 novacku...nikdo nebrecel, na koberci zustala 1 matka, ktera to povazovala za dobre...maminky se baly, cekaly, jak deti budou po nich plakat a nestalo se ani v jednom pripade, naopak se nikomu nechtelo domu...segra rikala, ze nekdy to je skutecne lepsi, kdyz se deti adaptuji pomalu a rodice si je po hodine, dvou berou, sedi tam s nimi...ale neni to tak v kazdem pripade...rikala, ze nekdy je doslova kontraproduktivni, kdyz tam matka sedi, ze to dite naopak radi v pritomnosti matky a pak je v pohode, kdyz odejdou...v mem pripade, poud se neco nezmeni, budu muset zabavit a urychlene odejit, protoze Olik zlobi prevazne pouze v me pritomnosti, place, vynucuje si me, huci, vzteka se atd...kdyz si ho vezme nekdo, i koho nezna, zabavi ho na hristi a nevidi me, tak je vsechno v poradku...ani si na me nevzpomene, ale jak me uvidi, hned hysterak atd...toz tak...

  • terryk 3.9.2018 16:44

    kurkovalu, urbiek: já osobně si myslím, že pravdu mají oba směry. Osobně cítím, že by bylo pro malyho přirozenější a lepší, kdybysme tam první den byli spolu a mohl si všechno se mnou osahat, pomalu projít, seznámit se. Na druhou stranu až překvapeně koukám, jak to dneska krásně zvládl a když jsem přišla, byl to on, kdo mě prováděl po třídě. Nemyslím si, že je bezpodmínečně nutné, abych ho ve všech situacích jistila, že v životě prostě přijdou situace, kdy je člověk hozen do vody a musí plavat. A třeba ho právě toto hozeni na ty situace připraví. Nevím. Uznávám, že je to trošku léčba šokem, ale v životě takových situaci ještě bude iks. Takže suma sumárum, obojí má svoje plus i minus. Jako všechno v životě a jako skoro všechny názory a pohledy na věc.

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 16:51

    terryk vsak jo, souhlas...ja treba fakt vim, ze tam nebudu moct zustat...uz by me nepustil...spis zabavit, snad tam bude spolecne s kamarady, ktere uz zna, tak pujde za nimi...kdovi, dva roky je mnoho, na velke zmeny...ale zatim to delam bezne, ze kdyz mi hlida tchyne, moje mama, prababicka (moc casto to neni, bohuzel), musim ho proste hodit do te zmizene vody, at plave...
    U nas jde snad vsechno, jak jsem se dozvedela... To je pozitivni, ze si clovek muze vybrat, jak to s ditkem provede. Ja jsem ale fakt asi vic zastance dopredu pripravit, davat hlidat, mezi deti, vysvetlovat, ukazovat skolku, chodit okolo atd... A v rozhodnou dobu ponechat no. Jednou to prijit musi.

  • Bývalá uživatelka #138239 3.9.2018 16:53

    terryk V tom máš určitě pravdu.

  • terryk 3.9.2018 17:02

    kurkovalu: tak. Jak mám právě zase s Filípkem zkušenost, že když jsem s ním někde, dělá scény, jak zmiznu, je v klidu. Zároveň má ale rád známé prostředí a situace. Takže optimální by bylo, kdybysme tam byli bývali šli aspoň na den otevřených dveří a on to tam trošku poznal. Takhle šel do cizího. Byť to zvládl krásně.

  • Bývalá uživatelka #174459 3.9.2018 18:01

    terryk jojo urcite no...vidim, ze to mame opet stejne...Oliver v me pritomnosti casto vyvadi, visi mi na krku a cim je starsi, tim hur to vypada :D...babicky se nemuzou dostatecne realizovat, ja nemam nikdy pohov, ale naopak status ,,pozor,, a zabira jedine - zmizet...pak to vsechno slape podle planu, ale hned jak me zmerci, konec srandy a uz se mu musim venovat ja...cim je starsi, tim lip si dokaze i v me pritomnosti obcas pohrat nekde neco s necim...ale zadna slava :)

  • terryk 3.9.2018 18:56

    kurkovalu: jo, tohle bohužel znám v bledě modrém :-D

  • Bývalá uživatelka #80334 3.9.2018 19:13

    holky, ja nestiham cist uplne vse...
    u nas je adaptace individualni, ale prvni den jsme tam byly cca hodku a pul, pak se to prodluzovalo s tim,ze vetsina deti byla uz treti den sama bez maminky, par jich tam maminku jeste chtelo.
    v cem spatruji to pozitivum je to,ze dite poznava cizi deti a cizi prostredi s tim,ze tam ma oporu. moje dcera je treba takova,ze na hristi prijde k cizi holcicce,rekne: ahoj, ja jsem marlenka, budes moje kamaradka?
    ale ve skolce je to jine, komplet cizi prostredi,komplet (az na vyjimky) cizi lidi. samozrejme ze je to nove a vetsinu deti to pohlti,ale pak jim dojde, ze tam ta mama neni a je jim treba uzko. u nas se treba skolka jeste dodelavala. nastup s adaptaci bez problemu,ale pak meli jit ven s ucitelkou z vedlejsi tridy,kterou marli neznala a spustila takovy rev,ze mi jeji pani ucitelka volala,jestli si pro ni muzu prijit, protoze ji tam prijde truhlar...
    pro dite je to hrozne velka zmena a vubec nejde o to,zda je zvykle na hlidani nebo ne. zmeni se jim uplne rezim, system prace, silena kooperace a boj s ostatnimi detmi... ucitelky byly prvni tydny zrale na prasky, nez si to vsechno sedlo...
    druhe pozitivum je to, ze mama pozna chod skolky,deti i ucitelky. muze to diteti lepe priblizit a pracovat s tim a taky ziskat jistotu, ze dava dite do rukou hodne ucitelky - ta jistota se pak prenasi na dite.

    ale jinak driv nebo pozdeji dojde snad na vsechny deti a placou,ze do skolky nechteji... nekomu to dojde driv,nekomu pozdeji

  • Bývalá uživatelka #104110 3.9.2018 20:20

    urbiek Mně neplakali kluci ani jeden,max odpoledne,že nechtějí domů :-D U Lucky uvidíme :-)

  • marketaj 4.9.2018 13:42

    terryk tak co den druhý?

  • terryk 4.9.2018 16:40

    marketaj: hele, pohoda. Malej mi ráno odmítl čůrat doma, že prej až ve školce. Takže jsme skoro běželi. Tam mě vypoklonkoval, že chce čůrat sám, umyl si ruce a odešel do třídy a ani se nerozloučil :-) a odpo přiběhl s úsměvem a zase líčil příhody. Akorát byl teda politej polívkou a měl obráceně kalhoty:-D

  • marketaj 4.9.2018 20:24

    terryk takže pohoda :-D:-D:-D

  • terryk 4.9.2018 20:29

    marketaj: zatím :-) nejsem tak naivní, abych si myslela, že je to donekonečna :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.